سفارشات بالای 1/200/000 تومان، برای ارسال با پست به صورت رایگان ارسال می شود- در اینستاگرام ما رو دنبال کنید

خرید سوتین به صورت اینترنتی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انواع لباس زیرپوش های مردانه و کاربردشان

انواع زیرپوش مردانه و کاربردشان

خلاصه مقاله:

زیرپوش های مردانه عوامل پشت صحنه ظاهر مردانه که میتونن تا حد زیادی روی جذابیت مردان تاثیر بذارن.

زیرپیراهن های مردانه مدل های مختلفی دارند و از زیر پیراهن های آستین بلند تا رکابی های معمولی متنوع هستند. زیرپیراهن ها همیشه پشت صحنه فعالیت میکنن و تو تابستون شما رو خنک و تو زمستون بدنتون رو گرم نگه میدارن. قراره تو این مطلب در مورد این عوامل پشت صحنه چیزای بیشتری یاد بگیریم مثلا اینکه چه مدل ها و کاربردهایی دارن و چه طور اون ها رو با استایلتون هماهنگ کنید.

اما قبلش بیایید یه نگاهی به تاریخچه و پیدایش زیرپیراهن ها بندازیم که اصلا چرا و از کجا اومدن؟

این که اولین بار در چه نقطه ای از تاریخ زیرپیراهن های مردانه اختراع شدند و مورد استفاده قرار گرفتن اطلاعات دقیقی نداریم. اما میتونیم بگیم که زیرپیراهن ها و کلا زیر پوش ها در ابتدا برای این استفاده میشدن که از خراشیدن پوست توسط پارچه ی لباس های اصلی جلوگیری کنن. چون لباس ها در ابتدا بافت زبری داشتن و از کتان و پشم تهیه میشدن که پوست رو خراش میدادن به همین دلیل زیرپوش ها اختراع شدن تا از ساییده شده پوست توسط لباس های زبر جلوگیری کنند.

بعد ها مردم متوجه شدن که زیرپیراهنی ها کاربردهای دیگه ای دارند مانند: تنظیم دمای بدن، جذب رطوبت. در اوایل زیرپیراهن ها جزو اصلی یونیفرم سربازان بودن (و بیشتر توسط اون ها استفاده میشد تا مردم عادی) که به عنوان عایق و برای گرم نگه داشتن بدن استفاده میشدن. بعد از گذر چند سال زیرپیراهن ها کاربردی تر شدن به صورتی که وقتی سربازان در محیط های گلی و کثیف کار میکردن یونیفرم اصلی خودشون رو در میوردن و با زیرپیراهن به کارشون ادامه میدادن در این صورت یونیفرمشون تمیز میموند. بعدها زیرپیراهن ها برای مقابله با گرمای مناطق استوایی استفاده شد. بعد از جنگ جهانی دوم زیرپوش ها عمدتا بعنوان عرقگیر استفاده میشدند و بعدها زیرپیراهن ها خیلی محبوب شدن و مدل های مختلفی از اون ها تولید شد.

حالا که یه تاریخچه ای از زیرپیراهن میدونیم بیایید به سوال اصلی مون بپردازیم که “چرا همه آقایون باید زیرپیراهن بپوشن؟

اینجا چند تا از دلایلی که آقایون باید زیرپیراهن بپوشن رو آوردیم:

1. جذب عرق و رطوبت

این روز ها مهم ترین و اصلی ترین دلیل استفاده از زیرپیراهن ها جذب عرق هست.مردم خیلی در مورد ظاهر و تیپشون و اینکه چه طور جلوی بقیه ظاهر میشن حساس و آگاه هستن. اگر با یه لباسی که با عرق خیس شده وارد یه سالن پر از مهمان بشید اصلا ظاهر خوبی نداره و یه معرفی بد برای شماست. زیرپیراهن مثل یک لایه محافظ بین بدن و پیراهن گران قیمت شما عمل میکنه. استرس باعث تحریک غدد ترشح عرق میشن پس اگر از دسته افرادی هستید که تحت فشار و استرس، زیاد عرق میکنید پس بهتون پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید تو مراسمی شرکت کنید که خیلی مضطربتون میکنه زیرپیراهن رو فراموش نکنید.

2. عایق سرما

زیرپیراهن های آستین بلند و ضخیم معمولا تو مناطقی که آب و هوای سرد دارن استفاده میشن و مثل عایق عمل میکنن و بدن رو گرم نگه میدارن.

3. لکه های زرد دئودرانت

استفاده از دئودرانت میتونه باعث ایجاد لکه های زرد رنگ بشه که پاک کردنشون سخته وگاهی اوقات غیر ممکن. برای جلوگیری از لک شدن پیراهن بهتره زیرپیراهن بپوشید تا به لباس هاتون آسیب نرسه و برای پاک کردن این لکه های سمج به زحمت نیوفتید.

4. پنهان کردن چیزایی که نمیخوای بقیه ببینن

بیرون اومدن موهای سینه از یقه لباس قطعا چیزی نیست که به جذابیت شما کمک کنه، پس اگر به مو زدایی این نقطه از بدنتون علاقه ندارید بهتون پیشنهاد میکنیم تا جای ممکن از دید عموم پنهانش کنید چون جذاب نیست و ظاهرتون رو نامرتب میکنه. دومین چیزی که بهتره پنهانش کنید نوک سینه هاس! بله درسته نوک سینه آقایون تحت تاثیر شرایط جوی و لباس های نازک و جذب دیده میشه و بهتره که با پوشیدن زیرپیراهن از دیده شدنشون جلوگیری کنید.

5. حس راحتی

به این فکر کنید که پیراهن پشمی پوشیدید، بدنتون میخاره نه؟ پیراهن زیپ دار پوشیدید موهاتون به زیپ گیر میکنه، درد داره نه؟ یا بدتر از همه تیشرت پوشیدی و وقتی خم میشی لباست بالا میره و بدنت دیده میشه، خیلی بی کلاسیه نه؟ پس بهتره برای جلوگیری از این حس های ناراحت کننده زیرپیراهن بپوشید و ظاهر آراسته تری داشته باشید.

با توجه به چیزایی که بالا خوندیم متوجه میشیم که زیرپوش ها خیلی کاربردی هستن و به ما تو داشتن استایل خوب کمک میکنن اما به شرطی که در زمان مناسب زیرپوش مناسبی بپوشیم.

معرفی انواع زیر پیراهن های مردانه و کاربرد آن

1. زیرپوش یقه هفت

زیرپوش های یقه هفت بهترین انتخاب برای اون دسته آقایونی هست که عادت به بستن دکمه های بالایی پیراهن ندارند. این مدل زیرپوش در دو نوع آستین بلند و آستین کوتاه تولید میشه که هر شخص با توجه به نیاز و لباس های که میپوشه میتونه مدل آستین بلند یا آستین کوتاه اش رو استفاده بکنه.
چه کسانی زیرپوش یقه هفت بپوشند؟
1. مردان قد کوتاهی که علاقه دارند اندام شون کشیده تر و قدشون بلند تر دیده بشه.

2. مردانی که عادت به بستن دکمه های بالایی پیراهن ندارند.

3. مردانی که بیشتر طرفدار تیپ های کژوال هستند و تیشرت و دورس میپوشن.

پیشنهاد: مردانی که اضافه وزن دارند بهتره از پوشیدن زیرپوش های یقه هفت صرفه نظر کنند. 

2. زیرپوش یقه گرد

زیرپوش های یقه گرد از دسته لباس زیر های پرکاربرد هستند که تو طرح و رنگ های متنوع تولید میشن. مدل یقه گرد کاملا مناسب زمانی هست که شما قصد دارید کروات ببندید و لباس رسمی بپوشید ،در غیر اینصورت یقه زیرپیراهن تون از یقه تیشرت یا پیراهن تون بیرون میزنه و ظاهر زیبایی نداره. پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارید پولوشرت یا تیشرت بپوشید یا پیراهن اسپورت با یقه باز بپوشید بهتره از  زیرپیراهن یقه هفت استفاده کنید.

چه کسانی زیرپوش یقه گرد بپوشند؟

1.مردانی که عادت به بستن کراوات دارند.

2.مردانی عادت به پوشیدن پیراهن و بستن دکمه های بالایی آن دارند.

3.مردانی که اضافه وزن دارند.

4.مردانی که تعرق زیادی دارند این محصول به جذب بیشتر تعرق و خشک ماندن بدن کمک میکند.

زیرپوش های گنی

زیرپوش های گنی مردانه مصارف گوناگونی دارند از جمله دوره نقاهت بعد جراحی های خاص، زیبایی و تناسب اندام و جمع کردن چربی های شکم و پهلو و یا جمع کردن پوست شل و افتاده به دلیل کاهش وزن، جلوگیری از آسیب رسیدن به عضلات سینه در مردان ورزشکار که سینه های بزرگی دارند. زیرا با انجام فعالیت های بدنی مانند دویدن، با توجه به وزن سینه ها به عضلات و ربات های سینه فشار وارد میشود و باعث احساس درد شدید در این ناحیه از سینه میشود و آخرین دلیل پنهان کردن نیپل های(نوک سینه) بزرگ و جلوگیری از دیده شدن آن ها از روی لباس.

چه کسانی زیرپوش گنی بپوشند؟

1.مردانی که در نواحی بالا تنه و شکم جراحی انجام دادند و به تشخیص پزشک نیاز به استفاده از گن های طبی دارند.

2.مردان ورزشکاری که سینه های بزرگ دارند برای جلوگیری از آسیب به عضلات سینه نیاز به استفاده از زیرپوش های گنی دارند.

3.مردانی که به دلیل کاهش وزن دچار افتادگی پوست در نواحی شکم، پهلو و سینه ها شده اند.

4. مردانی که تمایلی به ورزش کردن ندارن و دوست دارند اندام ورزیده تری را به نمایش بگذارند.

زیرپوش آستین بلند

استفاده از این زیرپوش خیلی رایج نیست اما اگر منطق سردسیر زندگی میکنید که اغلب هوا سرد ، برفی یا بارونی هست زیرپوش آستین بلند انتخاب خیلی خوبیه چرا که خیلی خوب بدن رو گرم نگه میداره و مثل یه عایق حرارتی عمل میکنه. این نوع زیر پوش در مدل ها و رنگ های متعدد تولید و عرضه میشوند.

چه کسانی باید زیرپوش آستین بلند بپوشند؟

1.آقایونی که در مناطق سردسیر زندگی میکنند.

2.آقایونی که در مناطق مرتفع فعالیت میکنند.

زیرپوش رکابی

زیرپوش های رکابی مردانه، این مدل از نخ پنبه کش بافت تهیه میشه که در طول تابستان بیشتر مورد توجه قرار میگیرند و اغلب آقایون ازش بعنوان لباس خونگی استفاده میکنن که نیپل ها رو پنهان میکنه و همینطور موهای سینه رو که گزینه بهتری نسبت به لخت بودن توی خونه اس. 

چه کسانی زیرپوش رکابی بپوشند؟

1.آقایونی که از قسمت پشت کمر و سینه و شکم بیشتر عرق میکنند.

2.آقایونی که خیلی گرمایی هستند و تحمل لباس اضافی رو ندارند.

پیشنهاد: سعی کنید با پیراهن های نازک رکابی نپوشید چون سایه اون از زیر لباس هاتون مشخص میشه.

زیرپوش آستین حلقه ای

زیرپوش های آستین حلقه ای مدل های پر کاربردی هستند، که میشه زیر لباس های رسمی و یا زمانی که قصد دارید از کراوات استفاده کنید بپوشیدش. گاهی اوقات ورزشکاران از این مدل زیرپیراهن ها به عنوان لباس ورزشی در رقابت ها و مسابقات استفاده میکنن و سربازان در تمرینات خودشون میتونن از این مدل ها استفاده کنن و خیلی وقت ها در آب و هوای گرم میشه به عنوان لباس اصلی هم مورد استفاده قرار بگیره.

چه کسانی زیرپوش نیم آستین بپوشند؟

1.آقایونی که قصد دارند کراوات استفاده کنند و لباس رسمی بپوشند.

2.زمانی که فعالیت های بدنی مانند دوچرخه سواری، دو و… دارید.

3. استفاده بعنوان لباس خونگی.

زیرپوش یقه خشتی

زیرپوش های یقه خشتی یا فانریپ از نخ پنبه کش بافت تهیه میشن که اغلب کشسانی بالایی دارند و روی تن کاملا فیت میشن و به دلیل اینکه بند های پهن این نوع زیرپوش روی شانه ها قرار میگیرند کمک میکنند سرشانه ها پهن تر دیده بشن و عضلات مردانه بیشتر خودنمایی کنند. از نقاط مثبت این مدل میشه به مربعی شکل بودن یقه اون اشاره کرد که اجازه نمیده بند های سرشونه از یقه تیشرت و پیراهنتون بیرون بیاد.

چه کسانی زیرپوش یقه خشتی بپوشند؟

1.مردانی علاقه ای به پوشیدن تیشرت داخل منزل ندارند.

2.اگر از بیرون زدن زیرپوش از یقه لباس متنفرید.

3.اگر ورزشکار هستید و اندام ورزیده ای دارید.

رکابی کاور

رکابی کاور یا muscle tee این مدل شباهت خیلی زیادی به زیرپوش رکابی های مردانه داره با این تفاوت که حلقه های اون خیلی بزرگتر و آزاد تر هستند. این مدل پوشش خیلی کمی رو در قسمت سینه ها ارائه میکنه و مناسب استفاده با لباس های رسمی و پیراهن نیست.

چه کسانی زیرپوش mucsle tee  بپوشند؟

1.ورزشکار ها و آقایونی که اندام عضلانی و جذابی دارند.

2.مناسب استفاده هنگام ورزش زیرا به دلیل باز بودن الگو حلقه ها آزادی عمل بیشتری در انجام حرکت های ورزشی به شما میدهند.

زیرپوش های ورزشی

زیرپوش یا تاپ های ورزشی مردانه که عموما از الیاف مصنوعی مانند فیلامنت تولید میشوند و به دلیل سبک بودن، تبخیر سریع آب و جذب رطوبت بالا بین ورزشکاران محبوب هستند و در رنگ و طرح های مختلف تولید و عرضه میشوند.

چه کسانی تاپ های ورزشی رو بپوشند؟

1.ورزشکارها

تاپ های فینتس

تاپ های فیتنسی (Gym vest)، سرشانه های بهم نزدیکی دارند و در قسمت شانه پوششی کمتری رو ارائه میکنند و بیشترین پوشش رو در قسمت سینه ها دارند. بعضی از تاپ های فیتنسی با پد های عرقگیر طراحی شدن که محبوبیت این مدل ها رو بیشتر میکنند. این مدل ها طوری طراحی شدن که راحتی و دامنه حرکتی بیشتری رو مهیا میکنه به همین خاطر مانعی برای حرکات کششی ایجاد نمیکنه و انعطاف پذیری بیشتری رو فراهم میکنه. میتونید این مدل تاپ هارو با پیراهن های اسپرت با دکمه های باز بپوشید.

چه کسانی تاپ های فیتنسی بپوشند؟

اگر فکر میکنید اندام ورزیده و خوبی دارید حتما این مدل تاپ هارو امتحان کنید.

حالا اطلاعات بیشتری درباره زیرپوش های مردانه دارید و میتونید زیرپوش مناسب موقعیت های مختلف رو از هم تشخیص بدید و و با رعایت همین نکات ریز جذاب تر بشید. پس منتظر چی هستی بزن روی لینک تا بتونی زیرپوش مناسب خودت رو سفارش بدی.

پخشه

پخشه

من فاطمه هستم. از سال 98 کار توی پخشه رو با عشق شروع کردم و همیشه سعی کردم یاد بگیرم و خودم رو رشد بدم. کار تیمی رو دوستدارم و سعی میکنم هر روز یه تجربه جدیدی رو کسب کنم و ارتباط گرفتن با مخاطب های پخشه یکی از لذت بخش ترین قسمت کار روزانه منه. مقاله های منو حتما بخونید و نظراتتون رو برام بنویسید حتما میخونم و تا جایی که بشه بهشون جواب میدم.
ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. حسن گفته؛
    17:34 1401/01/18

    بسیار جامع، عالی و به روز بود. از شما بابت به اشتراک گذاری همچین مطالبی متشکریم

    • ممنون از توجه تون حسن عزیز، خیلی خوشحالم که مقاله براتون مفید واقع شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید بیشتر بخوانید: