سفارشات بالای 1/200/000 تومان، برای ارسال با پست به صورت رایگان ارسال می شود- در اینستاگرام ما رو دنبال کنید

خرید سوتین به صورت اینترنتی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فنر سوتین چیست و چه کاربردی دارد؟

خلاصه مقاله:

به دلیل سوالات متعدد در رابطه با فنر سوتین مقاله ای آماده کرده ایم. در این مقاله به اینکه فنر سوتین چیست خواهیم پرداخت. از طرفی انواع آن را مرور خواهیم کرد و از بازار و تولید آن خواهیم گفت

فنر سوتین چیست و چه کاربردی دارد؟

سوتین هم مانند سایر پوشاک و کالاهایی که روزانه با آن ها سر و کار داریم از قطعات و تکه های متفاوتی تشکلی شده اند. یکی از مهمترین قعاتی که در سوتین های به خصوص امروزی استفاده می شود، فنر سوتین می باشد.

فنر سوتین بخشی از ساختار سوتین است که دارای طرح، شکل و نوع مختلف است و به صورت یک قطعه تقریبا نوک‌تیز دوتایی داخل نوار نخی به نام فولدر که زیر کاپ سوتین دوخته می شود و در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد قرار میگیرد. در واقع بر خلاف اسمش ممکن هست خیلی ها را به اشتباه بیاندازد زیرا تصور همه ما از فنر چیز دیگری است نه یک قطعه معمولا فلزی یو (U) شکل :)

این فنر به صورت U شکل طراحی شده و معمولاً از فلز ساخته می‌شود. وظیفه اصلی فنر سوتین کنترل فشار وارد شده از سمت سینه ها و پشتیبانی در قسمت پایینی و مرکزی سوتین است تا سینه و پستان به طور مناسبی حمایت شوند و مهمتر از همه فرم بهتری پیدا کنند، همچنین فنر سوتین باید متناسب با مدل سوتین تغییر کند تا راحتی در حین استفاده را به مصرف کننده انتقال دهد.

مهمترین بخش استفاده از فنر سوتین دقت به مدل سوتین است که نتیجه مطلوبی را ارائه خواهد داد زیرا در صورت عدم هماهنگی بین مدل فنر سوتین و مدل سوتین ممکن است نتیجه معکوس داده و بجای احساس راحتی و فرم مناسب، سینه ها به کنار کشیده شوند یا از ناحیه جناغ سینه و یا زیر بغل فنر به بدن فشار آورده و باعث التهاب و حتی در مواردی زخم های عمیق شود. پس پیشنهاد ما به تولیدکننده ها و دوزندگان خانگی که قصد دوخت سوتین های سفارشی دوزی دارند این هست تا حد امکان به این نکته توجه کنند که باید فرم سوتین تولید شده با فرم فنر سوتین یکسان باشد.

فنر سوتین چیست و چه کاربردی دارد؟

فنر سوتین معمولا از چه جنسی است و از چه موادی ساخته می شود؟

فنر سوتین معمولا از فلزهایی مانند فولاد، آلومینیوم، برنج و یا آلیاژهای آهنی ساخته می‌شوند. البته فنر سوتین با توجه به نوع سوتین و نیاز به انعطاف پذیری ممکن است از انواع دیگری از مواد مانند پلاستیک، لاستیک و یا کامپوزیت‌ها نیز ساخته شود. معمولا در سوتین های ایرانی بیشتر از نوع فلزی آن استفاده می شود. 

فنر سوتین در کشورهای مختلفی تولید می‌شود، اما برخی از کشورهای اصلی تولید کننده فنر سوتین عبارتند از:

چین، تایوان، ترکیه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، لهستان، ژاپن

لازم به ذکر است که این لیست تنها شامل برخی از کشورهای تولیدکننده فنر سوتین می‌باشد و دیگر کشورها نیز ممکن است در این زمینه فعالیت داشته باشند.

فنر سوتین

چه کشور هایی برترین تولیدکنندگان فنر سوتین هستند؟

در واقع برای اینکه بتوان بهترین فنر سوتین را تعیین کرد، باید به فاکتورهای مختلفی نظیر مواد اولیه استفاده شده، تجربه تولیدکننده، فرآیند تولید و دیگر عوامل توجه کرد. در مورد هر کشوری نیز می‌توان تولید کنندگانی با کیفیت برتر و یا کمتر پیدا کرد.

اما به طور کلی، کشورهایی که برای صادرات فنر سوتین به بازارهای بین‌المللی شناخته شده تر هستند معمولاً این محصول را با کیفیت مطلوبی تولید می‌کنند. این کشورها عبارتند از چین، تایوان، ترکیه، آلمان، ایتالیا و ژاپن. اما به دلیل وجود متغیرهای مختلف در فرآیند تولید، نمی‌توان به شکل قطعی به یک کشور خاص امتیاز داد. بهترین کیفیت فنر سوتین بر اساس بررسی و مقایسه ی تجربی توسط تولیدکننده هایی که از مواد اولیه با کیفیت و فرآیند تولید دقیق و با کنترل کیفیت بالا استفاده میکنند مطلع شد.

حجم بازار این محصول در ایران و جهان به چه صورت است؟

با توجه به اینکه سوتین به عنوان یک پوشاک ضروری برای خانم‌ها در کل دنیا استفاده می‌شود، بنابراین حجم بازار فنر سوتین نیز به طور معمول بسیار بزرگ است. به علاوه، با توجه به افزایش آگاهی مردم از مدل‌های جدید سوتین و افزایش توجه به سلامت و راحتی، صنعت تولید سوتین و به طبع آن، فنر سوتین همچنان در حال رشد است.

منابعی نشان می‌دهند که حجم بازار جهانی فنر سوتین تنها در سال 2020 بیش از ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. این عدد در پیش بینی‌ها نیز تا سال 2027 به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. همچنین در کنار رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان از راحتی و کیفیت سوتین، از رشد تکنولوژی که منجر به تولید سوتین‌های هوشمند خواهد شد نیز انتظار می‌رود بازار فنر سوتین رشد چشم گیری را تجربه کند.

در رابطه با بازار ایران باید گفت با توجه به رونق بازار پوشاک لباس زیر در ایران، فنر سوتین به دلیل اینکه یکی از مواد اولیه مورد استفاده در سوتین فنردار تولید داخل می باشد از این رو چشم انداز بازار این محصول در ایران نیز مثبت است. 

البته باید توجه داشت که معمولا کیفیت محصولات وارداتی مناسب‌تر است اما از نظر هزینه می توان گفت تولیدات داخلی به دلیل هزینه‌های پایین تر قیمت پایین‌تری دارند و شاید از این رو فرصت رقابت در بازار را داشته باشند.

در نهایت در رابطه با بازار ایران باید گفت با توجه به تقاضا و رونق بازار پوشاک لباس زیر در ایران، حجم بازار فنر سوتین در ایران نیز قابل توجه است و موازی با سایر کشورهای تولید کننده فنر سوتین در جهان، دارای فرصت رشد و توسعه می‌باشد.

انواع فنر سوتین:

پخشه

پخشه

من فاطمه هستم. از سال 98 کار توی پخشه رو با عشق شروع کردم و همیشه سعی کردم یاد بگیرم و خودم رو رشد بدم. کار تیمی رو دوستدارم و سعی میکنم هر روز یه تجربه جدیدی رو کسب کنم و ارتباط گرفتن با مخاطب های پخشه یکی از لذت بخش ترین قسمت کار روزانه منه. مقاله های منو حتما بخونید و نظراتتون رو برام بنویسید حتما میخونم و تا جایی که بشه بهشون جواب میدم.
ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. لیلا گفته؛
    07:52 1402/07/19

    علت فشار فنر سوتین به زیر بغل چی می‌تونه باشه؟

    • علت در واقع در نوع فنر به کار رفته در سوتین شما و عدم تناسبش با فرم بدنی شماست. شما باید از سوتین هایی که دارای فنر بازتری هستند استفاده کنید. فنر های بسته تر یا بهتر U شکل ممکنه از زیر بغل در پوست بدن فرو بره پس حتما مدل سوتین و نوع فنری که درش به کار رفته رو تغییر بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید بیشتر بخوانید: