سفارشات بالای 1/200/000 تومان، برای ارسال با پست به صورت رایگان ارسال می شود- در اینستاگرام ما رو دنبال کنید

خرید سوتین به صورت اینترنتی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ویژگی های سوتین بعد از جراحی

ویژگی های سوتین بعد از جراحی

خلاصه مقاله:

جراحی سینه ها یه تصمیم مهمیه و بعد از جراحی نیازه که مراقبت های لازمه رو از سینه هاتون داشته باشید که رژیم غذایی مناسب و مسائل بهداشتی و انتخاب سوتین مناسب از عواملی هستند که به بهبود سریع سینه هاتون کمک میکنن.

ممکنه یکی از سوالات مهم خانم هایی که جراحی سینه داشتن این باشه که ما کی میتونیم از یه سوتین نرمال استفاده کنیم؟ما در این مقاله سعی میکنیم با 5 توصیه به شما کمک کنیم که برای شروع، بهترین و مناسب ترین سوتین ها رو انتخاب کنید.

اگر شما جراحی سینه داشتید فرقی نمیکنه کوچک کردن یا بزرگ کردن، تو دوران نقاهت بعد از جراحی باید از سوتین های مخصوصی استفاده کنید که این سوتین ها انواع مختلفی دارن و شما با توصیه ی پزشک جراحتون مدت ابتدایی پس از جراحی باید از این سوتین ها استفاده کنید و بعد از مدت معینی که پزشک به شما توصیه میکنه میتونید کم کم از سوتین های نرمال استفاده کنید. معمولا بعد از جراحی سینه ها متورم میشه و به مرور که تورم از بین میره سایز سینه ها هم کم میشه و سوتین بعد از جراحی ای که پزشک بهتون معرفی کرده این امکان رو به بافت سینه ها میده تا در دوران تورم آسیب نبینن.

به هر حال بعد از جراحی مدتی طول میکشه تا شما دوباره از سوتین های معمولی استفاده کنید. اگر شما جراحی بزرگ کردن سینه داشتین طبیعتا یک سوتینی با ویژگی های متفاوت نیاز خواهید داشت.این سوتین جدید علاوه بر اینکه سایز متفاوتی خواهد داشت در ابتدا لازمه یک سری ویژگی های جدید دیگه هم داشته باشه مثل جنسش که بهتره نخ پنبه باشه،بند های ضخیم تری داشته باشه که بند ها بتونن از سینه ای که سایزش بزرگ شده حمایت کافی رو بکنن و کاپ های بزرگی که سینه های جدید رو پوشش بده و راحتی قابل قبولی داشته باشه.

برای خرید سوتین جدید به چیز های توجه کنم؟

بعد از اینکه پزشک تون بهتون اجازه استفاده از سوتین های غیر طبی رو میده باز هم باید وسواس خاصی تو انتخاب سوتین های نرمال جدیدتون به خرج بدید و لازمه یسری نکات رو رعایت کنید که اینجا اون نکات رو بهتون میگیم. با ما همراه باشید:

زیاد سوتین نخرید

وقتی دیگه از دست سوتین های بعد از جراحی خلاص میشید و وقتشه که از سوتین های عادی استفاده کنید طبیعیه که شوق زیادی برای خریدن کلی سوتین خوش آب رنگ دارید. ولی فعلا دست نگه دارید و پولتون رو صرف پرکردن کمد لباس زیرتون نکنید. یه مدت بعد از جراحی که معمولا مدت کوتاهی هم نیست سینه های شما هنوز به روند تغییر سایز ادامه میدن در نتیجه سایز سوتینتون هم تغییر پیدا میکنه و این باعث میشه سوتین های زیبایی که اخیرا خریدید عملا بی استفاده بمونه یا اینکه ممکنه خودتون رو مجبور کنید سوتین های نو رو که سایز شما هم نیستن بپوشید و این کار به بافت سینه ممکنه آسیب بزنه. پیشنهاد ما اینه به جای خریدن کلی سوتین یکی یا دو تا سوتین مناسب سایز تون بگیرید و بعدا متناسب با سایز جدیدتون سوتین های جدیدی بگیرید.

سایز جدیدتون رو پیدا کنید

اولین کاری که باید بکنید اینه که ببینید سایز جدید سوتینتون چیه؟ برای پیدا کردن سایز تون میتونید از روشی که تو این مقاله گفتیم استفاده کنید.

بعد از پیدا کردن سایز جدیدتون باید به این نکات دقت کنید:

اگر شما جراحی بزرگ کردن سینه انجام دادید مهم ترین و محسوس ترین تغییر، تغییر سایز کاپ هست. بعضی از برند ها به طور استاندارد سوتین هایی تولید میکنن که کاپ بزرگتری دارن که عموما تو سایز های کاپ سی، دی، دبل دی خلاصه میشن (اگه دوستداری اطلاعات کافی درباره کاپ بدست بیاری بزن رو لینک) و شما  میتونید از اون ها استفاده کنید. تو این موقعیت باید دقت کنید که سوتین هایی بپوشید که کامل سینه هارو پوشش میدن مثل نیم تنه هایی که کشسانی خوبی دارن، و پیشنهاد میشه دور سوتین های فانتزی که سینه هارو کامل پوشش نمیدن رو یه خط قرمز بکشید . از اینجا میتونید سوتین های مناسب خودتون رو پیدا کنید.

ویژگی های یک سوتین خوب برای سینه های بزرگتر و سنگین تر:

  • دستکی های پهن (قسمت پشتی سوتین که دور کمر شما رو پوشش میده) 
  • کاپ ها بافت سفتی ندارن. باید حواسمون باشه کاپ سوتین نه خیلی سفت و تنگ و نه خیلی شل باشه
  • بندهای سرشانه پهن. دقت کنید بند های سرشانه پهن باشه تا روی شانه ها رو قرمز نکنه و با پوشیدن سوتین احساس راحتی کنید.
  • سوتین فنردار تا یه مدتی ممنوع. با توجه به اینکه سایزتون تو این دوره قراره مدام تغییر کنه بهتره از سوتین های بدون فنر استفاده کنید تا فنرهاش حس فرو رفتن توی پوست و زیر بغل تون رو بهتون نده.

ویژگی های یک سوتین خوب برای جراحی کوچک کردن سینه ها:

  • بدون فنر باشه، بعد از جراحی برای مدتی جای برش های جراحی روی پوست میمونه پس بهتره سوتین بدون فنر بپوشید.
  • سوتین فول کاور بپوشید، بعد از جراحی سوتینی بپوشید که کامل سینه ها تون پوشش بده پوششی مثل نیم تنه های ورزشی.
  • سوتین با کیفیت بالا تهیه کنید، کیفیت یک سوتین تو پارچه منعطف، دوخت خوب و لطافت اش خلاصه میشه پس حتما چک کنید همه این ویژگی هارو داشته باشه.

اگه جراحی ماستکتومی انجام دادم کدوم چه سوتینی استفاده کنم:

اگر شما عمل ماستکتومی(برداشتن سینه ها) برای یکی از سینه ها یا هر دوتاش داشتید میتونید از سوتین های پروتز دار مخصوص استفاده کنید. پروتز هایی متناسب سایز شما درون کاپ این سوتین ها قرار داده شده . این مدل سوتین ها حتی برای خانم هایی که ماستکتومی نداشتن هم قابل استفاده است چون ظاهر بزرگتری رو برای سینه ها فراهم میکنن.

طراحی این سوتین ها طوریه که راحت و نرمه و کاپ هایی داره که و قسمت بالای سینه رو هم پوشش میده تا پروتز هایی که استفاده کردید مشخص نشن.

 

سوتین بدون فنر بپوشید

درسته که سوتین های فنر دار سینه ها رو بالا نگه میدارن و بهش فرم میدن اما شما تو دوره درمان و بهبودی بعد از عملتون نباید از سوتین های فنردار استفاده کنید. در این مورد از پزشک جراحتون مشورت بگیرید که کی میتونید از سوتین های فنردار استفاده کنید. در این مورد توصیه کلی وجود نداره و بستگی به صلاح دید پزشک و نوع جراحی داره که شما انجام دادید. اگر شکاف جراحی پایین سینه باشه پوشیدن سوتین های فنر دار باعث میشه مستقیما روی شکاف و بخیه ها فشار وارد بشه که این آسیب زا است و باعث ایجاد زخم های قابل مشاهده در محل جراحی و طولانی شدن دوره بهبودی میشه. باز هم تاکید میکنم حتما برای استفاده از سوتین های فنردار با پزشک جراحتون مشورت کنید. معمولا تا زمانی که بخیه های جراحی کاملا خوب نشده نباید از سوتین های فنردار استفاده کرد.

برای دوستانی که عادت داشتن فقط از سوتین های فنر دار استفاده کنن ما مدل های بدون فنر متنوعی رو داریم که میتونید اون ها رو امتحان کنید کلیک کنید

 

سوتین هایی با کاپ های منعطف استفاده کنید

 با انتخاب سوتین هایی با کاپ کشسان  و منعطف سوتین شما میتونه بهتر با تغییرات سایز که بعد از جراحی متداول هستن هماهنگ بشه. همون طور که قبلا هم اشاره کردم بعد از جراحی سینه ها دچار تورم میشن و این تورم به مرور زمان از بین میره و همزمان با این تغییرات سایز کاپ هم تغییر میکنه . سوتین هایی رو انتخاب کنید که جنس نرمی دارن،راحت هستن و پوست رو اذیت نمیکنن. توصیه ی ما استفاده از سوتین های نخ پنبه ای هستش که میتونید نمونه هاش رو اینجا ببینید.

 

سفت شدن نوک سینه ها بعد از جراحی

معمولا نیپل ها (نوک سینه) بعد از جراحی برای مدت طولانی سفت و برجسته میشن. اگه با دیده شدن نوک سینه هاتون معذب میشن میتونید از سوتین های پد دار استفاده کنید یا اینکه از کاور های نیپل ستفاده کنید.

اگر دوست ندارید سوتین های پد دار بپوشید کاور های نیپل خیلی کمک کننده هستن. کاور های نیپل همچنین برای کسانی که نوک سینه حساس دارن خیلی مفیده. معمولا بعد از جراحی های سینه تغییری در حساسیت نوک سینه به صورت افزایش یا کاهش حساسیت دیده نمیشه اما بهتره از سوتین هایی با جنس لطیف استفاده بکنید.

یادتون باشه بدن شما یونیکه و این شما هستید که انتخاب میکنید با کدوم سوتین راحت ترید و کدوم سوتین حس بهتری به شما میده. حتما توصیه های پزشکتون رو گوش کنید .

اگه تجربه جراحی داشتید اینجا با بقیه خانم ها به اشتراک بذاریدش. اگر سوالی داشتید میتونید با گروه ما تماس بگیرید باعث خوشحالیه ما هست که بتونیم راهنماییتون کنیم برای ما هیچ سوالی ساده و پیش پا افتاده نیست . برای راحتی مشتریان تیم پاسخ گویی ما تنها متشکل از بانوان هستن تا محیط قابل اعتماد و راحتی رو برای شما عزیزان فراهم کنیم.

پخشه

پخشه

من فاطمه هستم. از سال 98 کار توی پخشه رو با عشق شروع کردم و همیشه سعی کردم یاد بگیرم و خودم رو رشد بدم. کار تیمی رو دوستدارم و سعی میکنم هر روز یه تجربه جدیدی رو کسب کنم و ارتباط گرفتن با مخاطب های پخشه یکی از لذت بخش ترین قسمت کار روزانه منه. مقاله های منو حتما بخونید و نظراتتون رو برام بنویسید حتما میخونم و تا جایی که بشه بهشون جواب میدم.
ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید بیشتر بخوانید: