سفارشات بالای 1/200/000 تومان، برای ارسال با پست به صورت رایگان ارسال می شود- در اینستاگرام ما رو دنبال کنید

خرید سوتین به صورت اینترنتی
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

یعنی سوتینی که میپوشم سایزش اشتباهه؟

یعنی سوتینی که میپوشم سایزش اشتباهه؟

خلاصه مقاله:

استفاده از سوتینی که سایز نادرستی داره میتونه آسیب های جدی به تناسب و سلامتی شما وارد که ۱۵ تا از اون ها رو براتون توضیح دادیم

چه طور بفهمیم از سوتینی با سایز درست استفاده میکنیم؟

یعنی سوتینی که میپوشم سایزش اشتباهه؟ برای پاسخ به این سوال بذارید از اینجا شروع کنیم.

خیلی وقتا خانم ها وقتی میرسن خونه اولین کاری که میکنن درآوردن سوتینشونه، اما بذارید این سوال رو بپرسم: آیا واقعا یه سوتین باید این قدر معذب کننده باشه که آدم دلش بخواد سریع از شرش خلاص شه؟ یه سوتینی که کاملا اندازه شماست نباید حس ناراحت کننده ای به شما بده. به خاطر همین نیازه در مورد باید ها و نباید های اندازه های سوتین با هم صحبت کنیم.

مهم نیست اون سوتینی که میپوشید چه قدر عالیه و چه قدر بابتش هزینه کردید اگر سایز درست سوتین رو انتخاب نکنید با وجود کیفیت بالای اون هیچ وقت با پوشیدنش احساس راحتی نمیکنید و حتی ممکنه براتون مشکلاتی پیش بیاره مثل درد تو شونه و کمر و حتی بعضی وقتا سینه ها.

خب اولین قدم برای اینکه بفهمیم آیا داریم سایز درست رو میپوشیم یا نه اینه که سوتین رو بپوشیم و تو آینه با دقت به جزئیات نگاه کنیم در ادامه به نشانه هایی اشاره میکنیم که باید بهشون دقت کنید.

نشانه هایی که به ما میگن کاپ خیلی بزرگه

نشونه هایی که به ما میگن کاپ خیلی بزرگه

اولین نشونه ای که نظرمون رو جلب میکنه اینه که کاپ به صورت چین دار وایمیسته مخصوصا در مورد سوتین هایی که پد ندارن این چین ها واضح تر دیده میشه اما این جا باید به یک نکته دقت کنیم به طور طبیعی اندازه سینه های خانم ها  کاملا قرینه نیست و معمولا سینه سمت راست کمی بزرگ تره در این صورت وقتی سوتین رو میپوشیم چین های کمی روی یکی از کاپ ها به وجود میاد که قابل چشم پوشیه، اما اگه چین ها در هر دو کاپ دیده میشه میفهمیم که سایز کاپمون بزرگه و باید سایز کاپ رو کوچکتر انتخاب کنیم.

درست قرار نگرفتن سینه ها داخل کاپ ها

مورد بعدی که در مورد کاپ باید بهش دقت کنیم اینه که سینه ها باید کاملا در فضای کاپ قرار بگیرن و کف کاپ خالی نباشه. باید به این نکته دقت کنیم که سینه ها نیاز به حمایت دارن و این حمایت بیشتر از همه از طرف کاپ انجام میشه، پس اگه سینه ها کاملا به دیواره کاپ نمیچسبه شما باید سایز های کوچک تری برای کاپ انتخاب کنید تا راحتی و سلامتی رو همزمان داشته باشید.

چرا فرم سینه های من فرق داره؟

| انواع فرم سینه زنان و تاثیر آن در انتخاب مدل سوتین مناسب

مطالعه >>

نشونه هایی که به ما میگن کاپ خیلی کوچیکه

واضح ترین نشونه وجود برآمدگی هایی بالای کاپه وقتی سینه ها تحت فشار زیاد باشن از لبه بالایی کاپ بیرون میزنن و سینه هارو از دوتا به چهار تا تبدیل میکنن( یک جفت دیگه از بالای کاپ میزنه بیرون) و این حالت داره به ما میگه کاپ کوچیکه حواسمون باشه که سینه ها نباید به سمت بند سوتین و زیر بغل ها برآمده بشن در این صورت لازمه سایز کاپ رو چند شماره افزایش بدید.این اشتباه استفاده از کاپ های کوچک بیشتر تو سوتین های دکلته دیده میشه که خانم ها برای اینکه سوتین به پایین سر نخوره سایز های کوچک تر کاپ رو انتخاب میکنن به این نکته توجه کنید اگه شما یه کاپ کوچک بپوشید سینه ها از بالای کاپ بیرون میزنه و این ظاهر خوبی به استایل شما نمیده مخصوصا وقتی یک لباس دکلته بپوشید این عدم توازن بیشتر به چشم میاد.

کاپ های سوتین تمام سینه رو پوشش نمیده؟

زمانی که سوتین تنتونه فرقی نداره فنردار باشه یا بدون فنر، کاپ های سوتین باید تمام بافت سینه رو پوشش بدن و فشاری روی سینه ها نباشه که منجر به بیرون زدگی بافت سینه ها از زیر، وسط یا کناره های کاپ بشه یا احساس کنید یکی داره نیشگونتون میگیره، اگر چنین حسی دارید پس بهتره سوتینی با سایز کاپ بزرگتر رو امتحان کنید.

سوتین فنردار پوشیدم ولی همچنان سینه هام بهم چسبیدن

در صورتی که از یه سوتین فنردار که کاپ تنگی هم داره استفاده میکند و سینه هاتون از هم فاصله نمیگیرن، به سمت بالا فشرده شدن و بیش از اندازه به سمت استخوان جناغ متمایل هستند، پس دارید از سوتینی با سایز اشتباه استفاده میکند و باید تو انتخاب سایز تجدید نظر کنید اما سوتینی که اندازه اس باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ یک سوتین خوب و اندازه باید سینه ها رو از هم جدا نگه داره که در این صورت ظاهر زیبا تری به پوشش ما میده. اگر هر کدوم از نشانه هایی که پیش تر بهش اشاره کردیم رو مشاهده کردید پیشنهاد میشه سایز کاپتون رو بزرگتر انتخاب کنید و راحتی و زیبایی رو به خودتون هدیه بدید.

نشانه هایی که به ما میگه کش دور کمر(کش پایین سوتین)خیلی بزرگه

اولین نشانه اینه که کش دور کمر بالا تر حد عادی قرار میگیره و اگر قسمت پشتی کمر بالا رفته و موازی با پایین ترین قسمت سینه نیست نشونه اینه که دور کمر زیادی بزرگه تو این حالت هم باید سایز دور کمر رو کوچک تر کنید و بند های سوتین رو کمی تنگ تر کنید در این صورت یه حمایت مناسب برای سینه ها ایجاد میشه.

برای اینکه بفهمیم دور کمر اندازه است یا نه جلوی آینه دست های خودتون رو بالا ببرید و دقت کنید که قسمت پشتی سوتین بالاتر از انتهای پایینی سینه نباشه.

چرا سینه هام از زیر کاپ بیرون میزنن؟

زمانی که دستت هاتون رو به سمت بالا میبرید و سینه هاتون از زیر کاپ بیرون بیاد معنیش اینه که دور کمرسوتین تون کمی بزرگه و باید سایز دور کمر کوچک تر باشه. حواسمون باشه که سینه ها نباید از بالا، پایین و اطراف کاپ بیرون بزنه. اگر کاپ کاملا اندازه است میتونیم این مشکل رو با کوچک کردن یک سایز در دور کمر به همراه پایین اومدن یک حرف در کاپ حل کنید. به عنوان مثال 80B رو به 75C تغییر بدید. اگه میخوایید تفاوت کاپ بی و سی رو بدونید یک سر به مقاله تفاوت کاپ بی و سی بزنید.

نشانه هایی که به ما میگه دور کمر(کش پایین سوتین)خیلی تنگه

چرا سوتینم توی پوست فرو میره؟

یکی از نشانه های واضح کوچک بودن دورکمر سوتین به جا گذاشتن رد های خیلی عمیق قرمز رنگ روی پوست شماست دقیقا زیر سینه شما پس بهتره سوتینی با دور کمر بزرگتر رو امتحان کنیدیا از رابط استفاده کنید .بعد از پوشیدن سوتین یک نفس عمیق بکشید در حالت عادی باید به راحتی بتونید نفس عمیق بکشید. یادمون باشه سوتین ها وسیله ای برای شکنجه نیستن بلکه برای حمایت از سینه ها و فرم دهی به اون ها هستن. باید به این نکته دقت کنیم که دور کمر باید کمی حالت نگه دارنده داشته باشه و زیادی هم گشاد نباشه برای اینکه دقیقا بفهمیم سایز دور کمر مناسب هست یا نه پیشنهاد میشه بعد از پوشیدن سوتین باید دو انگشت زیر دور کمر جا بشه و اگر این فاصله کم تر از دو انگشت باشه باید سایز دور کمر بیشتر بشه و اگر این فاصله بیشتر از دو انگشته سایز دور کمر باید کم بشه. به ازای هر سایز دور کمر که بیشتر میکنید باید یک سایز از کاپ کم کنید.

نشانه هایی که به ما میگه بند های سوتین خیلی شل هستن

چرا بند سوتینم از روی شونه هام لیز میخوره؟

این مورد رو ممکنه زیاد تجربه کرده باشید اینکه بند ها از روی شونه ها به پایین سر میخورن. بعضی از خانم ها دائما با بند های سوتینشون مشکل دارن و لازمه که هر چند وقت یک بار اون ها رو به سر جای خودشون برگردودنن. این مشکل به خاطر گشاد بودن کش سرشانه ایجاد میشه یا ممکنه به این دلیل باشه که کش های سرشانه خاصیت الاستیک خودشون رو از دست دادن. وقتی سوتین رو میپوشیم به مرور زمان بند ها گشاد میشن به خاطر همین لازمه که گاهی اونا رو تنگ تر کنیم اما اگه با تنگ کردن و تنظیم کردن باز هم مدام پایین میوفتن باید به فکر خریدن یک سوتین جدید باشیم.

نشانه هایی که میگن کش های سرشانه رو زیادی تنگ کردی

بالا رفتن قسمت پشت سوتین

بالا رفتن قسمت کمر سوتین یکی از دلایلی هست که نشون میده کش های سرشانه رو بیش از حد تنگ کردید. در هر صورت ما باید حواسمون باشه که پشت سوتین، هم سطح پایین ترین قسمت سینه قرار بگیره (دقیقا موازی با زیر سینه ها).

شخیص بدیم آیا بند سوتینمون کاملا اندازه هست یا نه یه راه خیلی ساده وجود داره کافیه دو تا از انگشت هاتون رو زیر کش های سرشانه ببرید اگه احساس فشار نکردید و تونستید به راحتی انگشتان تون رو زیر کش حرکت بدید این یعنی سوتین کاملا اندازه اس، اما اگر احساس فشار کردید پس باید کش های سرشانه رو گشاد تر کنید.

فرو رفتن کش های سرشانه

و آخرین نشانه نامناسب بودن سایز سوتین فرو رفتن کش های سرشانه به داخل پوسته که بین خانم های ایرانی این مورد زیاد دیده میشه و کم تر بهش توجه میشه در حالی که خیلی مهمه، هم اینکه یک ظاهر نا موزون به شونه ها میده و هم این که باعث افتادگی شونه ها در طولانی مدت میشه، پس باید حسابی حواسمون به این مورد باشه. تنگی بند سوتین گاهی ممکنه اون قدر شدید باشه که حتی وقتی که خانم سوتینش رو درمیاره اون فرورفتگی ها همچنان باقی بمونه و این به این دلیل هست که بند ها وزن بیشتر رو دارن تحمل میکنند. در حالت طبیعی بند ها فقط باید 20% وزن سینه ها رو تحمل کنن. گاهی وقتا این مشکل زمانی پیش میاد که شما سینه بزرگی دارید. برای خانم هایی که سینه بزرگی دارن پیشنهاد ما سوتین هایی با کاپ بزرگ به همراه بند سرشانه پهن هست.

امیدواریم با این توصیه های ساده شما بتونید سوتین مناسب و سایز مناسب خودتون رو راحت تر پیدا کنید .لطفا سوالات و نظراتتون رو در بخش کامنت با ما در میان بذارید.

منبع این مقاله از سایت فرانسوی بوده و سعی شده به صورت کامل و دقیق ترجمه ها خدمت شما ارائه بشه برای مشاهده مقاله به زبان اصلی می توانید اینجا کلیک کنید.

پخشه

پخشه

من سعی در اطلاع رسانی دارم و در این زمینه تمام تلاشم رو بکار میگیرم. با تیمم کار میکنم و از اینکه همچین افرادی کنارم هستند به خودم میبالم. عاشق موسیقی هستم، مد و فشن رو دنبال می کنم و شنا کردن رو دوستدارم. سبزم و تا جایی که بتونم حامی محیط زیستم.
ads
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. مهشید گفته؛
    22:16 1400/09/11

    خیلی خوب بود. ممنون

  2. سمیرا گفته؛
    12:03 1401/02/04

    خیلی اطلاعات دقیق و خوبی میدید عالی بود دمتون گرم. من همیشه با کش سرشونه سوتین هام درگیر ام همش میوفته پایین

  3. ناشناس گفته؛
    17:43 1402/05/06

    سلام و عرض ادب و وقت بخیر خدمت شما مدیران محترم این سایت مفید .همسر من هم این مشگل رو دارند و هر سوتینی که من براشون میخرم و یا خودشون تهیه میکنند سینه ها شون از بالای کاپ های سوتین بیرون میزنه حتی وقتی که سوتین دقیقا به سایز همسرم هست باز هم این اتفاق میوفته و سینه هاشون از بالای کاپ های سوتین به مقدار خیلی زیاد بیرون میآید؛ البته لازم به ذکر است که بعد از شیر دهی اینطوری شدند ؛ همسرم حدود دو سال بچه شیر می دادند….سایز همسرم صد هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالاتی که شاید دوست داشته باشید بیشتر بخوانید: